iStock_000017301002_Full

Medische thermografie

Wat is infrarood screening?

Infrarood screening is een pijnvrije manier van beeldvormende technieken.
Met prachtige hightech infrarood camera’s en speciale software worden minieme temperatuurverschillen aan de huidoppervlakte zichtbaar gemaakt. De onderliggende processen van vasculaire-, en zenuwreacties worden inzichtelijk door verschillende warmtepatronen. Deze temperatuur is afhankelijk van de bloedcirculatie. Het mooie hiervan is dat pathologische processen zoals bijvoorbeeld ontstekingen, hun invloed hebben op de huid. Na de screening door een thermograaf worden de foto’s beoordeeld door speciaal opgeleide artsen. Mocht uit de beoordeling blijken dat er redenen zijn voor verder onderzoek, dan zal daarover contact met u worden opgenomen.

Voortschrijdend wetenschappelijk inzicht

Jaarlijks volg ik in het belang van mijn praktijkvoering en persoonlijke ontwikkeling diverse opleidingen, nascholingen en wetenschappelijke seminars.
Op zo’n seminar kwam ik in contact met één van die enthousiaste thermografen. Haar missie sluit helemaal aan bij mijn missie: preventie en vroegdiagnostiek. Zo’n gedeelde visie is belangrijk, omdat preventie een steeds belangrijker aandachtsgebied wordt. De infrarood screeningsmethode is een methode die tegemoet komt aan de behoefte van goede preventieve geneeskunde.

Voor wie?

Voor sommige vrouwen (denk aan pijnlijke borsten, cystes, borstkanker) is de mammografie een weerkerende bron van stress en pijn. Om een foto van je borsten in een “pletmachine” te laten maken is bijzonder vrouw onvriendelijk en ook niet zonder risico! Voor vrouwen die ervoor kiezen geen röntgenfoto's meer te laten maken met de mammografie, is dit echt een aanrader!

Via medische thermografie kan er onderzoek worden gedaan naar:

•  thermische effecten van stress, spier- en zenuwgerelateerde problemen.

•  thermische gevolgpatronen bij hormoon/schildklier gerelateerde problemen.

•  thermische gevolgpatronen met betrekking tot hart- en bloedsomloop gerelateerde problemen.

•  thermische asymmetrie als gevolg van bloedsomloop veranderingen in de borsten.

•  de bron van aangegeven pijn of zenuwwortelpijn.

•  thermische effecten van afwijkingen/verstoppingen in de lymfe of ophoping van toxische stoffen.

•  thermische effecten die zijn gerelateerd aan voedsel overgevoeligheden en allergieën.

•  thermisch/metabolische effecten van mogelijk nieuwe bloedvatvorming.

•  thermische effecten van hormonale afwijkingen.

•  thermische effecten van knobbelvorming of ontstekingen.

•  thermische effecten van verstoppingen in het lymfesysteem.

•  ontstekingen van gebitselementen. Via de lymfe kunnen de toxines zich in de borst verspreiden.

Voor tarieven en meer informatie: http://www.borstscreening.nl